Podstrony
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
&! S Q S Å"1470 Reaktancj zwarcia wyznaczamy ze wzoru na moment krytyczny, kÅ‚a- d c & =1: ëø 500 öø 2Å"3ìø ÷ø (& 8 ) 3 3 íø øø ; = S = = 0,49&! 2 Z 7 2Å"100S Å"1624 Po lizg znamionowy wynosi: Q - Q 1500 -1470 V = = = 0,02 Q 1500 Po lizg krytyczny znamionowy jest równy: V = V (W + W -1)= 0,0958 Rezystancj fazow wirnika wyliczamy ze wzoru na po lizg krytycz- ny: 5 = V ; = 0,04695&! Rezystancja fazowa opornika dodatkowego sprowadzona na stron stojana ma warto ć wynikÅ‚ ze wzoru na po lizg krytyczny w nowych warunkach pracy: 5 + 5 V = ; St d: 5 = V ; - 5 =1,0369&! Po uwzgl dnieniu przekÅ‚adni otrzymamy nast puj c warto ć rezy- stancji dodatkowej dla fazy wirnika: 8 3 500 . = = =1,(6) 300 38 5 5 = = 0,373&! . Ad b. Nowa przeci alno ć momentem wynosi: 7 1624 W = = = 3,248 7 500 Przy pracy pr dnicowej po lizg krytyczny ma ujemn warto ć równ , przy pomini ciu wpÅ‚ywu rezystancji stojana, po lizgowi V z cz ci a) zadania. Zatem: V -= V Po lizg odpowiadaj cy ustalonej pracy maszyny przy hamowaniu pr dnicowym wynosi: V = -V (W - W -1)= -0,349 St d ustalone obroty maj warto ć: Q = Q (1- V )=1500(1+ 0,349)= 2024min Odpowied : Ad a. Szukana warto ć rezystancji dodatkowej doÅ‚ czonej do fazy wir- nika wynosi: 5 0,373&!= Ad b. Ustalone obroty przy hamowaniu pr dnicowym wynosz : Q = 2024min 2.12 7 = 83,36 1 Å" P, cosM = 0,85. 2.13 Q =1187 min . 2.14 Q = 728min , 7 E" 333 1 Å" P. 2.15 Straty mocy wydzielonej w uzwojeniu wirnika wynosz : "3 E" 1545: . Straty mocy wydzielonej w oporze dodatkowym wyno- sz : "3 E" 12370: . 2.16 Szukana rezystancja rozruchowa doÅ‚ czona do obwodu wirnika, przy poÅ‚ czeniu faz w gwiazd , ma warto ć fazow : 5 1,525&!= . 2.17 Rezystancja fazowa wirnika dodatkowego ma warto ć: 5 = 0,0198&!. Straty mocy wydzielonej w uzwojeniu wirnika wynosz : "3 = 33780:. Straty mocy wydzielonej w oporze dodatkowym wy- nosz : "3 =135130: . 2.18 Moment maksymalny silnika w zadanych warunkach pracy jest równy 0,746 momentu maksymalnego znamionowego i wynosi: 7 = 2544 Å" P1 , po lizg krytyczny przyjmuje warto ć: V = 0,059 i jest mniejszy od po lizgu krytycznego znamionowego o 0,02. Po lizg silnika przy obci eniu znamionowym w zadanych warunkach pracy jest praktycznie równy znamionowemu: wzro nie o "V = 0,0013. Pr d przewodowy pobierany z sieci 6 kV ma warto ć = 26,14 $, 2.19 Indukcyjno ć dÅ‚awika ma warto ć fazow : / = 0,136 ( nek momentu rozruchowego do znamionowego wyniesie wtedy: 7 W = = 0,64. po lizg przy znamionowym obci eniu, przy zaÅ‚ czo- 7 nym dÅ‚awiku, wzro nie o: "V = 0,0025. 2.20 Rezystancja fazowa opornika dodatkowego ma warto ć: 5 E" 0,092&!. Straty mocy wydzielonej w obwodach wirnika wynosz : "3 + "3 = 35945: . 2.21 Q =1769min , , E" 291$. 2.22 7 E" 1000 Å" P1 , , E" 236$. 2.23 7 E" 230 Å" P1 , V = 0,127, Q =1153min . 2.24 Nowa przeci alno ć momentem wyniesie: W =1,53, rezystancja fa- zowa opornika dodatkowego ma warto ć: 5 = 0,185&!. Pr d pobiera- ny z sieci ma warto ć: , =111,9$.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkskarol.keep.pl
|