image Strona poczÂątkowa       image Ecma 262       image balladyna_2       image chili600       image Zenczak 2       image Hobbit       

Podstrony

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

&! S Q S Å"1470
Reaktancj zwarcia wyznaczamy ze wzoru na moment krytyczny, kła-
d c & =1:
ëø 500 öø
2Å"3ìø ÷ø
(& 8 )
3
3
íø øø
; = S = = 0,49&!
2 Z 7 2Å"100S Å"1624
Po lizg znamionowy wynosi:
Q - Q 1500 -1470
V = = = 0,02
Q 1500
Po lizg krytyczny znamionowy jest równy:
V = V (W + W -1)= 0,0958
Rezystancj fazow wirnika wyliczamy ze wzoru na po lizg krytycz-
ny:
5 = V ; = 0,04695&!
Rezystancja fazowa opornika dodatkowego sprowadzona na stron
stojana ma warto ć wynikł ze wzoru na po lizg krytyczny w nowych
warunkach pracy:
5 + 5
V =
;
St d:
5 = V ; - 5 =1,0369&!
Po uwzgl dnieniu przekładni otrzymamy nast puj c warto ć rezy-
stancji dodatkowej dla fazy wirnika:
8 3 500
. = = =1,(6)
300
38
5
5 = = 0,373&!
.
Ad b. Nowa przeci alno ć momentem wynosi:
7 1624
W = = = 3,248
7 500
Przy pracy pr dnicowej po lizg krytyczny ma ujemn warto ć równ ,
przy pomini ciu wpływu rezystancji stojana, po lizgowi  V z cz ci
a) zadania. Zatem:
V -= V
Po lizg odpowiadaj cy ustalonej pracy maszyny przy hamowaniu
pr dnicowym wynosi:
V = -V (W - W -1)= -0,349
St d ustalone obroty maj warto ć:
Q = Q (1- V )=1500(1+ 0,349)= 2024min
Odpowied :
Ad a. Szukana warto ć rezystancji dodatkowej doł czonej do fazy wir-
nika wynosi: 5 0,373&!=
Ad b. Ustalone obroty przy hamowaniu pr dnicowym wynosz :
Q = 2024min
2.12 7 = 83,36 1 Å" P, cosM = 0,85.
2.13 Q =1187 min .
2.14 Q = 728min , 7 E" 333 1 Å" P.
2.15 Straty mocy wydzielonej w uzwojeniu wirnika wynosz :
"3 E" 1545: . Straty mocy wydzielonej w oporze dodatkowym wyno-
sz : "3 E" 12370: .
2.16 Szukana rezystancja rozruchowa doł czona do obwodu wirnika, przy
poł czeniu faz w gwiazd , ma warto ć fazow : 5 1,525&!= .
2.17 Rezystancja fazowa wirnika dodatkowego ma warto ć: 5 = 0,0198&!.
Straty mocy wydzielonej w uzwojeniu wirnika wynosz :
"3 = 33780:. Straty mocy wydzielonej w oporze dodatkowym wy-
nosz : "3 =135130: .
2.18 Moment maksymalny silnika w zadanych warunkach pracy jest równy
0,746 momentu maksymalnego znamionowego i wynosi:
7 = 2544 Å" P1 , po lizg krytyczny przyjmuje warto ć: V = 0,059 i
jest mniejszy od po lizgu krytycznego znamionowego o 0,02. Po lizg
silnika przy obci eniu znamionowym w zadanych warunkach pracy
jest praktycznie równy znamionowemu: wzro nie o "V = 0,0013. Pr d
przewodowy pobierany z sieci 6 kV ma warto ć = 26,14 $,
2.19 Indukcyjno ć dławika ma warto ć fazow : / = 0,136 (
nek momentu rozruchowego do znamionowego wyniesie wtedy:
7
W = = 0,64. po lizg przy znamionowym obci eniu, przy zał czo-
7
nym dławiku, wzro nie o: "V = 0,0025.
2.20 Rezystancja fazowa opornika dodatkowego ma warto ć:
5 E" 0,092&!. Straty mocy wydzielonej w obwodach wirnika wynosz :
"3 + "3 = 35945: .
2.21 Q =1769min , , E" 291$.
2.22 7 E" 1000 Å" P1 , , E" 236$.
2.23 7 E" 230 Å" P1 , V = 0,127, Q =1153min .
2.24 Nowa przeci alno ć momentem wyniesie: W =1,53, rezystancja fa-
zowa opornika dodatkowego ma warto ć: 5 = 0,185&!. Pr d pobiera-
ny z sieci ma warto ć: , =111,9$. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kskarol.keep.pl